به گزارش وبسایت علم ساختمان، هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در جمع خبرنگاران از آغاز قریبالوقوع عملیات اجرایی منطقه ۳ آزادراه تهران–شمال خبر داد.
این قطعه ۵۵ کیلومتری یکی از حلقههای مفقوده کریدور دریا به دریا محسوب میشود و برای تکمیل آن حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. حدود ۸ کیلومتر ابتدایی این مسیر از یابیشه تا ولیآباد با موافقت سازمان محیطزیست آماده آغاز عملیات اجرایی است و بنیاد مستضعفان با همکاری سه پیمانکار رتبه یک، اجرای این بخش را بر عهده دارد.
بازوند همچنین گفت که حدود ۶۵ درصد مسیر بهصورت تونل طراحی شده و هیچگونه راه دسترسی برای تخریب جنگل وجود ندارد؛ بنابراین با وجود سختی و هزینه بالای اجرا، مطابق با مجوزهای محیطزیست عمل خواهیم کرد.
وی در مورد تأمین مالی پروژه اظهار داشت که سهم دولت و بنیاد مستضعفان در این پروژه ۵۰ درصد است. دولت قصد دارد سهم خود را از طریق واگذاری سهام متعلق به خود در سازمان خصوصیسازی به بنیاد مستضعفان تأمین کند.
با توجه به این که برای اجرای ۸ کیلومتر ابتدایی این مسیر، حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری پیشبینی شده است، تلاش میکنیم این پروژه را طی سه سال به پایان برسانیم. به دلیل محدودیتهای محیطزیستی، زمان اجرای پروژه با چالشهایی همراه خواهد بود.
بازوند همچنین در مورد وضعیت قطعه ۸ آزادراه تهران–شمال گفت که در حال حاضر سهم بخش خصوصی حدود ۳۰ درصد است، اما با اعلام آمادگی سرمایهگذاران، احتمال افزایش این سهم به ۵۵ درصد وجود دارد و موافقتنامه در حال اصلاح است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نظرات کاربران